V Německu spustili první úsek elektrodálnice

Německo spustilo první pětikilometrový úsek dálnice, na které se speciální nákladní auta dobíjejí pomocí trolejí přímo za jízdy a využívají elektřinu pocházející z obnovitelných zdrojů. Testovací trasa má 5 kilomentrů a vede na hesenské dálnici A5 nedaleko Frankfurtu n. M., na eHighway, jak se dálnici přezdívá, byla v právém pruhu nainstalováno elektrifikované vedení v obou směrech v celkové délce pěti kilometrů. Společnost Siemens testuje možnosti eHighway již několik let, kamiony se za jízdy při rychlosti až 90 km/h připojí k elektrickému vedení za pomocí trolejí, které vysunou z nadstavby nad kabinou řidiče během několika sekund, stejně rychle se pak mohou odpojit např. při předjíždění, kdy kamion využívá energii z hybridního pohonu.

Také dochází k výměně energie prostřednictvím elektrického vedení mezi kamionem, který brzdí a tím, který právě zrychluje. Efektivita elektrického vedení oproti spalovacím motorům je dvojnásobná, vede tedy ke spotřebě poloviční energie a k výraznému snížení emisí oxidu uhličitého CO2 do ovzduší.  Německo mělo v plánu pokrýt elektrickým vedením zhruba 3 000 km dálnic v obou směrech.

Comments are closed.